Właściwie dobrane frazy kluczowe pozwalają użytkownikom z łatwością znaleźć konkretny serwis internetowy, co pozytywnie wpływa na ruch z pozyskany przy pomocy wyszukiwarki. Warto pamiętać, że niektóre organizacje posiadają kilka placówek fizycznych, na przykład w różnych miejscowościach. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie odpowiedniej optymalizacji, a także przygotowanie podstron dopasowanych do danego regionu. Zwykle w ramach pozycjonowania lokalnego opracowuje się szereg podstron dla poszczególnych obszarów. Wówczas użytkownik po wygenerowaniu precyzyjnego zapytania nie trafi na ogólną podstronę firmy, tylko bezpośrednio z wyszukiwarki otworzy odpowiedni adres URL. Takie rozwiązanie pozwala w łatwy sposób osiągać wyższą pozycję, jednocześnie pozytywnie wpływając na zwiększenie konwersji oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Praktycznym przykładem takiego rozwiązania jest przygotowanie podstron takich jak:
- StronaFirmowa.pl/krakow – dla klientów z Krakowa;
- StronaFirmowa.pl/wroclaw – dla klientów z Wrocławia;
- Strona.Firmowa.pl/gdansk – dla klientów z Gdańska.
Jeżeli jednak organizacja działa tylko i wyłącznie w obrębie jednego regionu, podczas pozycjonowania lokalnego zwykle optymalizuje się stronę główną pod frazę związaną ze świadczoną usługą oraz miejscowością. Oczywiście to tylko przykładowa technika stosowana podczas działań SEO. Należy pamiętać, że każda strona internetowa wymaga indywidualnej strategii oraz planu, aby osiągać zadowalające wyniki w Google.